Zespół Jakubowe Muszelki powstał w 2008 roku. Teraz ma już na swoim koncie dwie wydane płyty i kilka tytułów „laureata”. A tu „krótka” historia… 🙂

Naszym pierwszym sukcesem w 2009 roku było wyróżnienie na XX Archidiecezjalnym Przeglądzie Sacrosong w Nowym Targu.

Później rozwijaliśmy się, zagraliśmy wiele różnych koncertów i braliśmy udział w niesamowitych wydarzeniach.

Kolejnym sukcesem zespołu było w roku 2012 pierwsze miejsce w gminnym konkursie piosenki. W międzyczasie skład bardzo się zmienił i od czasu tego konkursu zaczęliśmy rosnąć w siłę.

Rok 2013 był rokiem pełnym wrażeń. Zaczęliśmy przygotowania do nagrania naszej pierwszej płyty. Na nagranie płyty wyjechaliśmy w ostatnim tygodniu czerwca do Lanckorony i okolic. Dźwięk zarejestrowaliśmy w Amadeusz Studio, a wśród instrumentalistów zaistniała już młoda skrzypaczka i wiolonczelistka. Przed wyjazdem odbyliśmy pierwszą w swoim życiu sesję zdjęciową, a po nagraniach dźwięku udało nam się nagrać pierwszy w życiu teledysk. Płyta „Skoki w obłoki” została wydana i we wrześniu odbył się koncert promocyjny w naszych pięknych Więcławicach.

Już w listopadzie Jakubowe Muszelki wróciły na XXIV edycje Archidiecezjalnego Przeglądu Sacrosong w Nowym Targu i po raz kolejny dostały tytuł laureata oraz wyróżnienie.

Dwa tygodnie później po raz kolejny wygraliśmy gminny konkurs piosenki, a tydzień później zagraliśmy nasz największy do tej pory koncert na Rynku Głównym w Krakowie.

Dzieci rozwijały się i coraz więcej z nas rozpoczynało naukę w szkołach muzycznych, więc pod koniec 2013 roku grały już z nami 2 wiolonczelistki (mała i duża), altowiolistka i skrzypaczka.

Rok 2014 zaczął się od częstszych prób i wielu, wielu koncertów.  Nasz kompozytor i prowadzący – Leszek – miał dużą wenę w tym roku, więc musieliśmy pojechać i nagrać naszą drugą płytę. Nasze wakacje rozpoczęły się ciężką pracą w Papaya Studio w Lipinkach. Znów nas przybyło, no i na płycie mamy aż trzy wiolonczelistki, skrzypaczkę i altowiolistkę!

W listopadzie wróciliśmy ponownie do Lipinek i nagraliśmy dwie dodatkowe piosenki. Ale w listopadzie działo się dużo więcej! Wróciliśmy również do Nowego Targu, gdzie wyśpiewaliśmy sobie III miejsce na Sacrosongu i tydzień później wystąpiliśmy na Koncercie Laureatów.

W grudniu 2014 braliśmy udział w koncercie kolęd „A anieli grają”, nagrywanym i transmitowanym przez Telewizję Trwam. To było wymagające i ekscytujące doświadczenie, a sam koncert był piękny. Nasze dzieciaki nie tylko grały i śpiewały, ale również wcielały się w role aniołków i pastuszków.

2015 rok to kolejny okres pełen wrażeń, sukcesów i doświadczeń.
Rozpoczęliśmy wyjazdem na rekolekcje dla dzieci w Pychowicach, gdzie zagraliśmy i zaśpiewaliśmy razem z pełnym kościołem dzieci na chwałę Pana!

W kwietniu zadebiutowaliśmy na Przeglądzie Chrześcijańskie Granie 2015 w Warszawie. Nie zdobyliśmy żadnego wyróżnienia, ale konkurowaliśmy z dorosłymi muzykami. Był to dla nas bardzo udany występ i kolejne ważne doświadczenie.

Niedługo potem dotarła do nas skończona i pięknie wydana płyta „Radujcie się!”. I to zmotywowało nas do dalszych prób oraz wspólnego grania i śpiewania.  Wyjechaliśmy razem na wspólny odpoczynek nad piękne polskie morze, gdzie również graliśmy koncerty i  smażyliśmy się na plaży. 🙂

Nowy sezon zaczął się dość dużą zmianą składu. Wiele starszych dzieci pożegnało się z nami, a niektórzy znaleźli inną drogę dla siebie. Do zespołu dołączyły nowe, małe muszelki. W październiku 2015 w końcu udało nam się zagrać koncert promocyjny naszej drugiej płyty. Później starsza część zespołu wzięła udział w nagraniu Hymnu ŚDM w studio S5 Radia Kraków oraz teledysku promującego naszą gminę oraz Światowe Dni Młodzieży w Krakowie. Część dzieci śpiewała w stworzonym chórze, a nasz kwartet smyczkowy zagrał wspólnie ze znakomitą Orkiestrą Dętą Wieniawa z Raciborowic!

Następnie Jakubowe Muszelki po wizycie w radiu znalazły się na liście przebojów Radia Pryzmat i nie raz pikowały na sam jej szczyt!!!

A w grudniu 2015 zespół wygrał małopolskie eliminacje do XXII Międzynarodowego Festiwalu Kolęd i Pastorałek w Będzinie i dostał się do finału tego renomowanego festiwalu!

20 grudnia, we współpracy ze stowarzyszeniem dzieciakom.org  zagraliśmy dla chorych dzieci w szpitalu Św. Ludwika w Krakowie, a później daliśmy niesamowity koncert na Rynku Głównym w Krakowie. Z tego wydarzenia powstał piękny dokument filmowy, który można znaleźć w internecie.

No, a 2016 rok zaczął się tak szybko, że graliśmy po 2 koncerty w weekend. Najpierw 9 stycznia odbył się wielki koncert kolęd w Macierzy Polonii, a o Jakubowych było głośno w TVP Kraków. Tam też odbyła się premiera teledysku o światowych dniach młodzieży i naszych do nich przygotowań w gminie Michałowice.

No, a kolejny weekend spędziliśmy w Będzinie. Najpierw 15 stycznia zagraliśmy na finałach MFKiP w szkole muzycznej w Będzinie, a dwa dni później – 17 stycznia wróciliśmy do Będzina! Zagraliśmy na koncercie galowym i zostaliśmy laureatami MIĘDZYNARODOWEGO Festiwalu Kolęd i Pastorałek. Jest to do tej pory chyba nasz największy sukces. A co będzie dalej? TO się okaże… 🙂